Assignment 4.

Assingment från Erik och Micaela.

Gör en visuell framställning.
Inspirerad av en favorit konstnär eller förebild.
Gör det i ett material som du helst inte använder dig av.
 
 
 
 
 
 
 
 

jag valde tillslut Tom Dixon efter att ha mixtrat en längre stund med även Charles Eames och Anich Kapoor

jag började med att göra knasiga bilder av eames i akvarell utifrån foton. ( tycker varken om akvarell eller porträtt) 
Efter ett tag gick jag tillbaka och läste assignmentet igen och insåg då att jag bara behövdes inspireras av dem.  jag har nu i efterhand insätt att jag gick ifrån huvudtanken när jag började om och glömde använda mig av material jag inte föredrar. Tar med mig  den tanken in i nästa assignment.
 
 
 
 
 

skulle kanske  ha presenterat dem med vit bakgrund egentligen och utan skuggor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback