Veckoreflektion v39.

 
 
 Denna veckan har vi haft fotovecka. Roligt lärorikt och frustrerande. Jag har inte fotat med systemkamera sedan 2006 och det va inte mycket som satt ifrån den tiden.
Vad vi fick två uppgifter som löd-
1. Välj ut ett objekt som betyder någonting för dig.
Gör en så dokumentationsbild på detta objekt tills du är så nöjd som möjligt.
2. Välj ut en syssla som intresserar dig och dokumentera människor som gör denna syssla.
 
 

jag valde att fota en gammal guldklocka jag har fått som jag har mycket minnen med.  Jag valde efter mycket om och men ett foto som är med mycket rörelse/ skak oskärpa för att jag kände att det gick inte att dokumentera alla minnen med föremålet på något annat sätt. Lite mystiskt, luddigt och tolkas olika för varje människa.
Sedan skulle jag fota minst två människor som utför en syssla. Jag åkte hem till mina vänner och fotade dem i  deras vardag men också när jag tvingade dem att spela schack ute och minigolf inne.

Veckan har fått mig mer nyfiken på foto och med ett större engagemang för att fortsätta att fota.
Det jag har gjort i veckan har varit väldigt ”klassiskt” men det ska bli roligt att få fortsätta och förhoppningsvis undersöka mer kring foto och kanske gränslandet foto/ målning.


 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback